Saturday, September 22, 2012

Dr AK: Certified NLP for Teachers di Bangi

22-23hb. September 2012. Bengkel "Certified NLP for Teachers" diadakan di Bandar Sri Putra, Bangi. Fasilitator hebat yang mengendalikan kursus ini ialah Mr. K dan Mohd Hamka. Peserta terdiri daripada pelbagai profession terutamanya guru dan kaunselor.

"Saya teruja melihat Mr. K dan Hamka menyampaikan NLP for Teachers. Banyak ilmu yang dapat saya kutip dari mereka yang begitu dedikasi dengan NLP. Saya tidak teragak-agak untuk memberi rekomen kepada sesiapa yang ingin mendalami ilmu NLP. Mereka tahu apa yang mereka buat.

Apa yang saya bawa balik hari ini? Saya akan ingat kata-kata Mr. K, "kitalah (ibu-bapa) yang merosakkan nilai-nilai murni yang ada dalam diri anak-anak jika tiada pengetahuan NLP"... kata-kata yang menyentuh hati kerana kebenarannya boleh dilihat, didengar dan dirasa di mana-mana. Saya juga akan sentiasa ingat paten "Coklat Godiva" dari Hamka untuk menukarkan kelakuan dari "tidak boleh minum madu" kepada "boleh minum madu", dan terbukti peserta boleh minum madu. Excellent job!" - Dr AK.