Tuesday, April 16, 2013

Dr AK: Ke GONTOR Apa Yang Kau Cari? (9)



13 April 2013. Hujung minggu terpaksa bergegas ke RSUI Kustati, Solo untuk melakukan pembedahan tangan kiri anak lelaki yang patah. "Anak bapak kecelakaan ya?" tanya seorang pencuci di hospital tersebut. "Iya" jawab saya ringkas. "Bukan kecelakaan, terpeleset" jawab anak saya. Setelah dua jam melakukan pembedahan untuk memasukkan besi, dia ditempatkan di sebuah kamar untuk istirehat.

Kehadiran kami di Kustati diiringi oleh perawat dan dua orang ustaz Gontor yang ditugaskan untuk menjaga rayon (asrama) dan konsulat luar negeri. Mereka amat mengambil berat tentang keselamatan dan penjagaan anak-anak Gontor. Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang prihatin dan sama-sama menjaga/merawat anak saya. Sedikit rakaman video impromptu anak lelaki saya setelah sedar dari pengaruh bius mengenai pengajian di Gontor mengikut peta mindanya di tahun satu.

Ke GONTOR, Apa Yang Kau Cari... (10).