Saturday, February 23, 2013

Dr AK: Jom Hasilkan Kanvas Model Bisnes


23 Feb. 2013. Bengkel Pengurusan Hala Tuju Bisnes diadakan di Bangi. Sepanjang hari ini Selendang Sari, Hessa dan saya mengikuti kursus yang dikendalikan oleh Coach DinDeraman, PLF fasilitator. Secara umumnya dua perkara utama yang disentuh iaitu BIG (Business Idea Generation) dan BMG (Business Model Generation). Kalau orang tanya saya apa yang saya belajar dalam kursus ini, saya jawab saya belajar menghasilkan Kanvas Model Bisnes yang praktikal dan efisien serta mengenalpasti kompentensi diri secara subconscious hasil analisis soal selidik yang dijalankan.

Terima kasih kepada Coach DinDeraman yang menyumbangkan ilmu/kemahiran dan salam pengenalan kepada semua peserta. Saya doakan sukses dalam bisnes masing-masing. Sehari bertablet disamping mengikuti bengkel menyebabkan Hessa keletihan dan tertidur di atas sofa apabila tiba di rumah. 















No comments:

Post a Comment